torsdag 23 mars 2017

Våren är här, nej vänta nu snöar det....

Oh look, spring´s here -
aaand it´s gone..... no wait,
it´s back..... aaand it´s gone again.

Den här texten hade en av mina Facebook-vänner i Kanada delat med
sig av i dag. Och det är ju precis som om hon visste att just så
här har det varit hos oss också!  Vi har lite samma vårväder, kanske.


I dagens solsken gick jag ut för att kolla till mina snödroppar nere vid växthuset.
Så glad jag blev när jag såg att de första knopparna syntes!



Där mitt bland de vissna löven började snödropparna spira!
Jag kände mig riktigt vårrusig! Tjohoo!


Jag bestämde mig för att gå en sväng. Och har man sett ett stort mörkt 
moln tornar upp sig på himlen....


Så började det blåsa kraftigt, jag nästan flög iväg där ute på slätten.
Molnet tog för sig mer och mer av himlen....


...och så börjar ett vasst snöhagel vräka ner .... (och jag som just
hade varit så vårglad....)


Det var den våren, suckade jag.
Fast innan jag var hemma igen lyste solen.... som om ingenting hade hänt.
Så är det med våren i mars.
 Den kan inte bestämma sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar