tisdag 4 februari 2014

Grått är vackert!

"Man skall vara glad att det är väder över huvud taget"
sade Pippi Långstrump så där lagomt optimistiskt.
Nu har vi ju grått, dimmigt och blötsnö så det är lite si som så
med vädret. Inget höjdarväder precis. Men vi har ju väder, helt klart.
Och i går bestämde jag att vi har härligt väder! Grått och härligt har vi!
Jag gick ut med kameran vid tolv-snåret och försökte hitta vackra vyer 
här i min näromgivning. Visst fanns det pärlor. För grått är vackert!


Vad sägs om olika gråskalor med två hästar som färgklickar?


Eller vad sägs om en isig hal asfaltväg där vägverket har slängt ut lite brun sand?


Eller vad sägs om den gamla grå ladan med takdropp?
Lite vårkänslor där när jag såg snön som smälte....


Ja, för mycket annat än grått finns inte just nu.
Det är bara att gilla läget.
Och... får jag säga det, så tycker jag att allt det gråa har sin charm...
Hade vi inte de gråa dagarna skulle vi kanske inte uppskatta de soliga dagarna.
Liksom....


1 kommentar: