onsdag 8 januari 2014

Grå pärlor på rad

Vardagen har kommit emot, men vädret är det samma.
Samma grå dagar med dis och dimma. I dag har vi hela plus fem grader.
Men om några dagar lär vintern komma. Så nu gäller det att njuta av värmen 
innan man börjar förfasa sig över det kalla vädret....


Härom dagen åkte jag ut mot havet. 
Till min stora förvåning låg det lite is inne i små skyddade
vikar. Ute på fjärden var det öppet vatten. 


Det var disigt och dimmigt. Egentligen var det vackert som alltid
där ute vid havsbandet, fast det var mörkt och småmurrigt.


Ljusare än så här blir inte dagarna för tillfället.
Nu längtar jag efter lite solstrålar som kunde lysa som
strålkastare på våra vinterbleka ansikten.

Tänk om man kunde säga som Mae West:
"Mycket av det goda
kan vara underbart"

1 kommentar:

  1. Idag har jag och eleverna sjungit vintersånger med tanke på att vi skulle framkalla litet vinter till barnen. Men jag gillar inte att frysa och skrapa bilrutor. Vinter lär det nog bli. Ha det bäst!

    SvaraRadera