tisdag 5 november 2013

Ekorren satt i granen...

Vi har en ekorre som bor bakom vårt uthus. 
Egentligen tror jag att den bor i en gammal fågelholk.
Så här hos oss ser vi ofta ekorren som skuttar från en gran till
en annan. Den är snabb och hoppsäker. Ingen miss här inte.
 Ibland smiter den över till grannen och snattar mat från fågelbordet. 
Jag brukar se när den snabbt springer längs stengärdsgården, klättrar
uppför en trädstam och ut på en gren. Så slänger den sig vigt över till
nästa gren och nästa. Ekorren tycks alltid ha bråttom.


Jag har aldrig lyckats fånga ekorren på bild här hos oss.
Men häromdagen när jag var ute på en promenad såg jag en
ekorre som hoppade kring i en stor björk.
Nyfiket kikade den ner på mig där jag stod på marken.


Så sprang den vigt vidare. Snabb var den, innan jag hunnit knäppa 
ännu en bild hade den redan hunnit skutta över till nästa träd.
Ville nog inte vara med på bild. 
Inte många sekunder den satt stilla.
Varför så bråttom?


1 kommentar:

  1. Men du...du lyckades verkligen fånga den på bild!! Dom är ju söta...Nu vet jag att det är många som inte gillar dom eftersom dom stjäl både fågelägg och frön ur fågelborden. Men jag tror det finns plats för dom också...Här har vi en som kommer på besök någon enstaka gång, så han bor nog lite längre bort, där det inte finns husdjur...
    Kram kram

    SvaraRadera