måndag 22 juli 2013

Rysk choklad

Söndagen blev blåsig men ändå rätt varm.
På förmiddagen åkte jag över till vårt sommarhus. Sambon
hade gäster från Ryssland och de ville gärna komma ut till havet, så
en visit vid vårt sommarhus kunde vara ett bra alternativ, tyckte sambon.
Jag städade lite, plockade in lite gröna kvistar och satte blommor i några vaser
och så satte jag upp den finska flaggan. Gästerna var välkomna till vårt sommarparadis.


Jag åkte hem, och sambon åkte iväg med sina gäster. 
De hade grillat, mumsat i sig av min hallonkaka, badat bastu och simmat,
metat och strövat kring i naturen kring huset. Och de hade varit såå
tacksamma, hållit långa tal på ryska (obegripligt för sambon) och 
alla fyra hade tackat för sig i vår gästbok....


Vi hade fått en fin chokladask som såg ut som en bok.
Vi har haft många olika nationaliteter ute vid vårt sommarhus,
från världens alla hörn och alla har trivts med den otvungna miljön
ute vid vår havsfjärd. Jag tror folk känner när något är äkta....


Sonen och jag bestämde oss för att också åka iväg någonstans
för att äta gott. Sonen valde Tesses Café. Vi hade en fin dag bara vi två,
ända tills han måste åka iväg för att jobba.


Nere vid fjärden bakom caféet finns en fårhage. Här nere vid hagen
var det roligt att vandra och titta på fåren. Det tyckte både jag
och en hel del små barn (med sina mammor)....





Kram från mig!

2 kommentarer:

  1. Tänk när jag var liten och inte alla gånger var ett mönsterbarn, då sa alltid min farmor att om jag inte var snäll skulle ryssen komma å ta mig...

    Inte undra på att jag blev livrädd för ryssar...hahaha

    Chokladen ser underbart god ut.

    Tjingelingen.

    SvaraRadera
  2. Bra att dom östra grannarna får vara och titta på vår underbara miljö.Sen såg jag att ni var och åt till min kusins café ,god mat där ,kram nette

    SvaraRadera