onsdag 2 januari 2013

Årets första arbetsdag

Hela dagen har varit gråmulen och tråkig.
Fram på eftermiddagen har snöblandat regn behagat
virvla ner från molnen. Mot kvällen mer och mer nederbörd
som snö. Så nu är marken vit igen och ishalkan är gömd under
ett förrädiskt lager av vit moddig snö.

Årets första arbetsdag blev lite stressig. 
Nu är det så skönt att sitta hemma och koppla av.
Jag har redan krupit upp i soffhörnan med boken
"Mintgrodans återkomst" skriven av Karin Brunk Holmqvist.
Avslappnande att läsa några behagliga, roliga historier
från det vardagliga livet. En skön avkoppling 
så här på kvällskvisten...


Jag avslutar dagen med ett visdomsord av Gandi:

Det finns mer i livet än att öka farten.

3 kommentarer:

  1. Den där sista raden är ju bara så bra.....jag börjar bli sååå trött på att allt, allt ska gå så fort. Ibland tycker jag t o m att vissa stressade pratar fort......

    Vår tid stora problem stress och stressrelaterade sjukdomar.

    Här hos oss har inte vardagen inträtt riktigt än.
    Hela familjen har ledigt fram till måndag så vi tar dagarna som de kommer....skööönt. :)
    Ha de gott vännen
    Ann-Louisekram

    SvaraRadera
  2. Tack för dina tankar till mig, viss tid blir prövningar i livet,
    och man vill, önskar och kunde ge sitt liv för att barnen ska ha en bra tillvaro.
    Kommer någon, något som hotar dom så slits man bara sönder inuti.

    Men nu börjar vardagen och ett hopp och en önskan att allt blir lindring.
    Nätterna är värst när tankar och ångest håller mig vaken.

    Önskar dig en god fortsättning på året...
    och ett tressfritt år.

    Tjingelingen från Rantamor.

    SvaraRadera
  3. Han var klok, Gandhi.
    Gott nytt år på dig!
    /Anna-Karin

    SvaraRadera