fredag 4 maj 2018

Vissa dagar är det mera vår än andra!

Vissa dagar är det mera vår än andra. 
Jo, det är nämligen så att idag är det såå kylslaget här hos oss att det
 endast är någon grad på plussidan. Men igår då var det äntligen riktig vårvärme i luften.
Så där vårvarmt att man nästan ville slänga av sig lite kläder....
Men bara nästan.
För nu har jag blivit lite febrig och flunssig igen och då kan
man ju inte slänga kläder bara för lite varm vårsol.
För nu gäller det att bli frisk, för nästa vecka inleds vandringsledssäsongen!



Gårdagen bjöd på massor av vårtecken!
Myrorna var verkligen på G och tussilagona blommade som gula solar.
Sambon kom in och meddelade att han tänkte åka ut till vårt sommarparadis
och då blev det liv och go i febriga mig. För nu skulle jag också med!
Att sitta i bilen dit ut kunde väl inte skada, tänkte jag....


Ser det inte sommarlikt ut på vägen ner mot villan.
Nu är det endast lövträdens gröna skrud som inte finns med på bild,
annars tycker bilden beskriver sommar!


Väl nere vid villan gick jag ner till havsfjärden.
Nästan all is är numera borta, kan jag berättar!



På stenen satt en och sedan två måsar och solade sig.
De såg ut att ha det rätt bra där i solen. Ni vet blått hav och
vita moln som spegla sig i vattnet. Kompis och lite vårflört...


Dom kollade in mig där jag stod på vår brygga, sedan flög dom vidare.
Nej, nej min blick var inte så inträngande, flörta på ni bara...
Dom valde varsin sten nästa gång...


Ute på fjärden guppade en skock knipor. De såg ut att ha något sorts möte.
Dom hade ingen brådska. Ett och annat kluckande hördes från mötet, men
vad dom avhandlade vet jag inte....
Det var rätt lugnt ute vid havsfjärden denna vårdag.
Sambon uträttade sina sysslor och jag satte mig i solen (påpälsad) och
efter en liten stund åkte vi hem igen.
Kanske borde jag ha stannat hemma igår, kanske....
Idag däremot då har jag inte verkställt många knop, tur att våren
tog paus just idag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar