onsdag 7 juni 2017

Värmechock och växthus.

Redan i måndags kände vi att det var mera värme i luften och i dag har
äntligen sommarvärmen blommat ut! Rena värmechocken!
Ja, lite så där så att man kan börja klaga på att det är fööör varmt....
(nä inte alls egentligen, det är ju det här vi väntat på).


För att riktigt känna på värmen planterade vi ut de sista tomatplantorna i
vårt växthus idag. Och där inne var det stekhett vill jag lova.


Vi som denna vår och försommar har haft vanan inne att vara klädda för
kallt väder fick plötsligt känna på VÄRME inne i växthuset.
Svetten lackade .....


Vår snälla trädgårdsmästargranne levererade tomatplantor i går kväll.
Mycket senare är tidigare år, men perfekt leverans denna kyliga vår med
frostnätter/ risk för frostnätter tills nu. Jag planterar mina tomater och gurkor
i växtpåsar, perfekt för min hobbyodling.


I växthuset har jag ännu vårlök, squash, gurkört och tagetes som ännu inte
är utplanterade på friland. Kanske jag ännu skall vänta på dom där kalla frostnätterna
som brukar komma i mitten av juni.....


Denna sommar skall jag installera med café-bord inne i växthuset.
Jag tänkte att jag kunde ta med mig en kopp kaffe och sitta och njuta
lite samtidigt som jag är där för att vattna växterna....
Hu, hu nu måste jag nog söka mig utomhus igen!
Dags för café-bordet!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar