onsdag 10 augusti 2016

Regnigt och slemmiga svampar

De senaste dagarna har vi haft överraskningsbesök från Stockholm.
Så vi har hunnit turista "nästgårds" en hel del de senaste dagarna.
Konstigt det där med att man måste få gäster innan man ger sig tid att
turista hemmavid. Och tänk så mycket exklusivt vi har här i knutarna! 
Men vad allt roligt vi har hittat på de senaste dagarna kommer i senare inlägg.....
Här några foton från dagens runda i trollskogen. 
Dagen började med regn
och så blev det mera regn. Suck! Men så började vinden riva i och
bort blåste regnmolnen för plötsligt kunde man ana solen igen.
Nu har vi sommarblå himmel och vi får vänta ända till morgondagen
 innan det blir mera regn.....


 Det känns lite höstlikt när svamparna poppar upp ur marken.
Men efter de senaste dagarnas våta väder så har det blivit ett riktigt svampår.
Jag var egentligen på kantarelljakt...


...men jag hittade alla möjliga roliga svampar.
(Alla dom som fastnade på bild fick bli kvar i skogen.)


Visst hittade jag kantareller, men då var jag så snabb att plocka
dom att jag inte ens hann  tänka "kamera".



Det var endast när jag gick förbi konstiga, slemmig typer som jag
drog fram kameran , gick närmare och tog några foton.
Denna afton lyser solen och Stockholmarna har åkt hem igen.
Sambon är på fotbollsmatch tillsammans med rikets president (nåja, inte
som sällskap till presidenten, men dom skulle visst titta på samma match).
Jag hinner äntligen sätta mig ned framför datorn, roligt också det.
Fast ute lyser solen....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar