onsdag 20 maj 2015

Nu längtar vi efter sol, sol, sol!

Nu är jag arg på vädergudarna. Riktigt arg.
De har inte gett oss ett helt dygn utan regn de senaste veckorna.
Regn, regn, regn. 
Var är solskensdagarna?


Visst har vi haft en del kvällar med solsken 
(och nätter med frost), men vi vill har mer, mer och ännu mer sol!
Fast när jag kollade väderleksprognosen får vi tydligen
två dagar med uppehållsväder. Sedan är vi där igen.
En karta fylld med regndroppar,,,,,


I går kväll gick jag förbi svärmors tulpaner som blommar så
vackert. Tänk så härliga de skulle lysa upp världen
om de inte hela tiden måste tyngas ner av regnet.


För att inte tala om de stackars jordbrukarna som
inte kan utföra sitt såningsarbete. 
Det är inte lätt att leva med naturens nycker.

4 kommentarer:

  1. nej verkligen , man får ha ett sjutusans tålamod.. detta evigt regnade... Vi har mycket osått, men så är ju det för de flesta.Fina tulapner!!! Kram

    SvaraRadera
  2. Här öste det ner regn också för en stund sedan men nu skiner solen igen och det känns genast mycke bättre :) Så häftiga tulpaner , jag har satt massvis med tulpanlökar men har ingen tur med dem , antagligen har sorken tagit dem eller jag vet inte .

    SvaraRadera
  3. Nu skiner solen men imorgon ,ja då ska solen skina hela dagen men nästa vecka ser rent ut bedrövlig ut ,kram Nette

    SvaraRadera
  4. Jag håller med dig med att vara riktigt arg på 'vädergubben', det är jag oxå . . . .
    Och hur ska man klä sig då ? Varmjackan åker av och på, likaså mössa vantar m.m. bläää . . . .
    Men något hände i eftermiddags, åskan kom med buller och bång, hagelskurar m.m. efter detta kändes det mycket behagligare. Ja det varma och kalla kivades där uppe och jag hoppas innerligt att värmen vann . . .
    Oj så vackra tulpaner du har, de där spetsiga var speciella, tummen upp.
    Jag håller även tummarna på att även ni ska få lite värme 'där uppe'.
    Må så bra/ Eva

    SvaraRadera