tisdag 25 december 2012

Juldagen

Minus 11 grader, halvmulet  men ingen snö.
Juldagen är stillhet för oss. Hela huset andas julfrid.
Vi sover länge på morgonen. Vid middagstid åker vi till
sambons syster och äter upp resterna av julaftonens dignande
julbord. Vi sitter länge vid matbordet. Äter, pratar.



Stillhet i juletid. 
Jag gick ut en sväng i det vackra vintervädret. 
Dagarna är korta. Dagsljus endast några timmar.


I kväll har jag bakat en tårta och börjat förbereda lite
mat inför morgondagen. I morgon skall vi 
ha sjutton personer på mat hemma hos oss.


4 kommentarer:

  1. Även bilderna andas stillhet och julefrid. Sååå vackert!!
    Visst önskar man att fler fick en sådan helg, där gemenskap och lugnet är viktigast. Själv är jag riktigt nöjd med min också, trots att jag jobbat hela helgen. Det blir något speciellt, och man gör det lite extra speciellt också...
    God fortsättning!!
    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Ha en alldeles underbar fortsättning på julhelgen...

    Rantamorkramen.

    SvaraRadera
  3. Merry Christmas from your family in Canada. My mother, Ruth, received your Christmas card today with your web address she was very excited to hear from you and see your pictures. I think she was hoping for pictures of you and your family. Isn't it exciting that technology allows us to stay in contact? Susan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hallo Susan! In my blog you will find photos of the nature and from our home. Not many photos of people, because the whole world can read my blog. I have some photos on my Facebook-adress. So nice to hear from you! Annemo

      Radera