onsdag 27 juni 2012

Regniga dagar

Igår hade vi regn och det fortsätter med regn idag. Lite tråkigt väder
för en semesterfirare, men det är jättebra för alla växterna. 
Igår var jag ute i regnet och fotade lite regntyngda blommor.
Mina dagliljor är så vackra när dom blommar, synd bara att det
är så vått detta år (för blommorna är utslagna endast några få dagar).



Rosenbusken böjer sig också ner i allt regnet....


Det är bra att alla våra vattentunnor fylls med regnvatten. Nu kan jag
hämta vatten från en tunna, när jag skall vattna i växthuset.


Apropå gårdagens två inlägg om Kvarkens naturarv kan jag ju tillägga att
även Höga Kusten på svenska sidan hör till UNESCO:s världsarv.
Tänka sig, att om si så där 2.500 år har landhöjningen gjort att vi
kan vandra torrskodda mellan Finland och Sverige!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar