fredag 12 augusti 2022

Augusti bjuder på spektakulära solnedgångar

 Igår kväll måste jag bara gå ut i solnedgången. Kameran följde förstås med.

En molnbank drev in från väster och vid 1-tiden på natten hörde jag lätt regnsmatter på taket. 

Men redan där vid 10-snåret på kvällen kikade jag ut och såg några vackra ränder i molnen. Jag gick ut för att beundra kvällshimlen.

Röda streck i molnen, som papper på hög. 




Molnen ändrades, färgerna ändrades. Kvällsmörkret sänkte sig.




Jag svängde mig runt och tittade på himlen i olika väderstreck. Vackert överallt, vissa moln var skira och vissa var mera kompakta....

Nu hade "pappershögen" försvunnit och jag vandrade hemåt i skymningen - och så en sista....

.... bild som jag zoomade in av den gyllene absolut sista solranden.

Mörkret föll. Augustikvällarna kommer tidigare för varje dag som går.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar